בגמרא בחולין (דף פט) מובאים דברי רבא שאמר:בשכר שאמר אברהם אבינו:"אם מחוט ועד שרוך נעל ",זכו בניו לשתי מצות: לחוט של תכלת, ורצועה של תפילין.
מפרש רש"י את דברי הגמרא: אברהם אבינו ל רצה לקחת מאבימלך מאומה, מפני שלא רצה להנות מן הגזל! משום כך זכו בניו לשתי מצוות: ציצית ותפילין.
ואולי מפני כך אמר הגאון רבי מאיר שמחה מדוונסק, בעל "משך חכמה"
אנו מקיימים שתי צוות אלה: להעטף בטית ולהניח תפילין דווקא בתפילת שחרית, שכידוע נתקנה על ידי אברהם אבינו.
מתוך:וקראת לשבת עונג.