בס"ד

הילולת אור החיים הקדוש

כָּל הַמַּחֲלָה אֲשֶׁר שַׂמְתִּי בְמִצְרַיִם לֹא אָשִׂים עָלֶיךָ כִּי אֲנִי ה' רֹפְאֶךָ" (שמות טו, כו)
כִּי מַלְאָכָיו יְצַוֶּה לָּךְ לִשְׁמָרְךָ בְּכָל דְּרָכֶיךָ" (תהילים צא, יא)

שיתוף:

פרשת השבוע:

יום כיפור ✡️

יציאת שבת:

כניסת שבת:

פרשת השבוע:

יום כיפור ✡️

כניסת שבת:

יציאת שבת:

הילולת אור החיים הקדוש

הכי מרתק: 0

הכי מחזק: 0

הכי יצירתי: 0

הכי מרגש: 1

השבוע זכינו לחגוג את יום הילולתו ושמחת ליבו של אדוננו הצדיק רבינו חיים בן עטר, בעל אור החיים הקדוש, זכותו תגן בעדנו, אמן.

בספר 'אם הבנים שמחה' לגאון רבי ניסים טרבלסי מובא מעשה קטן הממחיש את עוצם גדולתו ודרגתו של אדוננו הצדיק:

"יש לספר חלום אשר חלמתי ביום שבת קדש לאחר סעודת שחרית ולאחר שלמדתי מעט מפרשת השבוע כמנהגי, בתוך הביאור הזכרתי מה שאמר מורנו רבי חיים בן עטר זצוק"ל בדבר מהפרשה.

לאחר ברכת המזון ישנתי, וחלמתי שבא אלי רב אחד מלובש יפה ומעוטף במעיל כמו שלובשים רבני מרוקו, והוא כולו לבן והיה יושב בישיבה ותופס בידו ספר, לא ידעתי מה שמו ועל מה מדבר. כשראה אותי הרים את ראשו ואמר לי בזה הלשון ממש "אם אתם לא תעשו תיקון בצרכניה תיראו מה יקרה לכם השבוע אחרי שלשה ימים", והמשיך לקרות בספר שבידו.

לאחר מכן התעוררתי וראיתי שעדיין לא הגיע זמן ללכת לבית כנסת וחזרתי לישון. כשישנתי שנית ראיתי בחלום כאלו אני נמצא באותו מקום שראיתי בחלומי הראשון ואותו רב ואותו מעמד ואני עוד עומד לידו, ועוד חוזר לומר לי את אותם הדברים כדמותם בצלמם. ובחלום אמרו לי שהרב הזה הוא רבי חיים בן עטר זלה"ה. ובאמת בצרכניה הייתה בעיית תערובת אנשים ונשים היות ומקום הצרכניה הוא צר מאד וכשנכנסים יחדיו מתערבים יחד.

בזמן הדרשה ספרתי לקהל החלום והם התרגשו הרבה מזה והסכימו לעשות תיקון בצרכנייה, קבענו זמני שעות בשביל הגברים ושעות בשביל הנשים, וכבר למחרת עשו כנזכר.

ביום השלישי שאחר השבת ראינו אוירון טס מעל המושב ונפל במגרש הרחוק בערך עשרים מטר מהשיכונים של המושב, ועשה בור עמוק ורחב כמה מטרים, אך ברוך ה' בתוך המושב לא נפל, דבר שהיה חלילה גורם לאסון אכזרי בבני אדם וברכוש. וזאת הודות להצלתו ודאגתו של הצדיק מעולם האמת, הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ (תהילים קו, א)."

שבת שלום ומבורך לכל בית ישראל

דירוג

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

יכול לעניין אותך