עיינן בפירוש רבי אברהם אבן עזרא בספר שמות פר' תרומה עה"פ כ"ו א' "ואת המשכן תעשה וגו'
ד"ה אמר אברהם:
ושם חידש שרצון הבורא הוא:
" ואלה השנים השם בראם לבדו ואין יכולת בנברא לברוא עצם שיהיה גוף אף יש שאיננו גוף שהוא נכבד יותר, גם אין בו כח להכחידו עד שיעדר ולא יהיה יש".
ואם הראב"ע התכוון לא רק לאי יכולת האדם להכחיד את השאינו גוף אלא אף שהוא גוף, א"כ התכוון לחוק שימור האנרגיה שהרי ברור שהאדם יכול להכחיד גוף מבחינה חמרית גרידא כגון בשריפה.
וא"כ יוצא שחק שימור האנרגיה הוא חלק ממה שהאדם נבדל מהבורא ית' במה שאינו יכול לברוא וכיון שאינו יכול לברוא הוא גם אינו יכול לכלות את הבריאה.
וזה רעיון נפלא! ברוך שבראנו והבדילנו מן הטועים ונתן לנו תורת אמת!
חודש טוב ומבורך!